FAQ - odbiór przesyłki od nadawcy

1. Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?

Kurier nie ma obowiązku dzwonić do Nadawcy przed podjęciem zlecenia nadania przesyłki. Dlatego określając dzień i umowny przedział czasowy na odbiór przesyłki przez Kuriera, bądźmy przygotowani do jej odbioru.

2. Jaki jest numer telefonu do kuriera, który powinien odebrać moją przesyłkę?

 

 

3. Czy muszę zapłacić kurierowi za przesyłkę jak przyjedzie po jej odbiór?

 

 

4. O której godzinie kurier odbierze przesyłkę?

Kurier powinien podjąć odbiór przesyłki w przedziałach czasowych, które zostały wybrane w formularzu nadania. Należy jednak mieć na uwadze, że wskazane przedziały czasowe są jedynie orientacyjne i mogą ulec zmianie. Uwaga dotyczy również dnia podjęcia odbioru.
Standardowa usługa zlecenia wysyłki nie podlega procesowi reklamacji pod kątem zmiany deklarowanej godziny i daty odbioru przesyłki.
Jednocześnie, gdy wystąpi taka sytuacja, prosimy o poinformowanie naszego Biura Obsługi Klienta.
Wpływ na zmianę godziny lub dnia odbioru mają:
- czynniki losowe,
- złe warunki atmosferyczne,
- wzmożony okres w transporcie kurierskim – święta, czas około świąteczny, długie weekendy, okres letni,
- w przypadku braku stałych zleceń odbioru wpływ ma również zbyt dużą ilością doręczeń/odbiorów przesyłek przez kuriera w danym regionie,


Warto zaznaczyć, że tylko zlecenia poszerzone o usługi dodatkowe z gwarancją odbioru/doręczenia podlegają procesowi reklamacji pod kątem zmiany deklarowanej godziny i daty odbioru/doręczenia przesyłki.

5. Chcę zmienić godziny odbioru przesyłki, jak mam to zrobić?

 

 

6. Czy można zamówić kuriera na konkretną godzinę po odbiór paczki?

 

 

7. Czy przesyłka jest odbierana z każdego miejsca?

 

 

8. Czy odbiór paczki możliwy jest z innego adresu niż podany przy rejestracji?

 

 

9. Czy otrzymam od kuriera dokument potwierdzający nadanie paczki?

System Pegaz Kurier każdorazowo podczas składania zleceń przekazuje na Państwa adres e-mail list przewozowy oraz protokół nadania. Wskazane dokumenty przewozowe należy wydrukować we własnym zakresie.
W zależności od wybranej firmy kurierskiej, podpisana przez kuriera kopia listu przewozowego lub protokołu odbioru jest potwierdzeniem nadania. Dokument ten należy zachować w razie ewentualnej reklamacji.

Potwierdzeniem nadania przesyłki InPost Paczkomaty jest umieszczenie jej w paczkomacie nadawczym, rejestracja tego zdarzenia odbywa się w sposób elektroniczny.

10. Co to jest protokół odbioru?

Jest to formalna forma potwierdzenia nadania przesyłki. Protokół stanowi dokument będący dla Nadawcy dowodem oddania przesyłki lub przesyłek kurierowi reprezentującego przewoźnika. Jednocześnie dla kuriera jest potwierdzeniem przyjęcia przesyłki do dalszego przewozu.
W zależności od wybranej firmy kurierskiej, podpisana przez kuriera kopia listu przewozowego lub protokołu odbioru jest dokumentem pomocnym w razie ewentualnej reklamacji zleconej usługi.
Potwierdzeniem nadania przesyłki InPost Paczkomaty jest umieszczenie jej w paczkomacie nadawczym, rejestracja tego zdarzenia odbywa się w sposób elektroniczny.
UWAGA!!! W usłudze świadczonej przez przewoźnika DPD dokument protokołu przekazania przesyłki/ek jest dokumentem wymaganym w ilości dwóch kopi.

11. Jak wygenerować protokół odbioru?

 

 

12. Kurier nie przyjechał po przesyłkę, co zrobić?

 

 

13. Czy kurier może odmówić przewozu paczki?

Tak, kurier może w szczególnych przypadkach odmówić odbioru przesyłki od Nadawcy.
Kurier odbiera przesyłkę na zlecenie nadawcy zgodnie z wytycznymi co do zawartości i sposobu jej pakowania. Zawartość i sposób pakowania określa regulamin przewoźnika.

14. Czy kurier może zażądać otwarcia paczki przed przyjęciem do jej transportu?

Tak, kurier może zażądać od Nadawcy otwarcia przesyłki przed przyjęciem jej do transportu w celu sprawdzenia, czy przesyłka odpowiada oświadczeniom złożonym w formularzu.
W szczególności:
Sprawdzenie czy zadeklarowana wartość przesyłki odpowiada rzeczywistej.
Sprawdzenie czy nadawana przesyłka nie podlega wyłączeniu z usługi.
Sprawdzenie zabezpieczenia wewnątrz opakowania.

15. Czy mogę doręczyć przesyłkę osobiście do oddziału lub punktu PickUp?

Paczkę można nadać osobiście bez dodatkowej opłaty w jednym z poniższych punktów. Jednak należy pamiętać iż przesyłkę dostarczamy tam na własny koszt. Przesyłkę należy dostarczyć wraz z dokumentami (etykieta, protokół nadania) wydrukowanymi z naszego systemu.

Wydrukowane dokumenty przewozowe świadczą o tym że przesyłka jest już opłacona, obsługa przyjmująca Twoją przesyłkę nie może żądać ponownego uiszczenia opłaty tytułem nadania.


Oddziały i punkty nadań dostępne są poniżej:
DPD – lista oddziałów i punktów nadań >>>
InPost – lista oddziałów i punktów nadań >>>

16. Gdzie mogę nadać paczkę jak nie zamówiłem kuriera po odbiór paczki?

Paczkę można nadać osobiście bez dodatkowej opłaty w jednym z poniższych punktów. Jednak należy pamiętać iż przesyłkę dostarczamy tam na własny koszt. Przesyłkę należy dostarczyć wraz z dokumentami (etykieta, protokół nadania) wydrukowanymi z naszego systemu.

Wydrukowane dokumenty przewozowe świadczą o tym że przesyłka jest już opłacona, obsługa przyjmująca Twoją przesyłkę nie może żądać ponownego uiszczenia opłaty tytułem nadania.


Oddziały i punkty nadań dostępne są poniżej:
DPD – lista oddziałów i punktów nadań >>>
InPost – lista oddziałów i punktów nadań >>>

17. Kurier przyjechał po odbiór przesyłki jednak nie była gotowa z mojej winy, co zrobić w takim przypadku?

W przypadku, kiedy przesyłka niebyła gotowa do wysyłki możemy ją osobiście na własny koszt zawieść do najbliższego oddziału firmy kurierskiej lub punktu nadań wraz z dokumentami (etykieta, protokół nadania) wydrukowanymi z naszego systemu.
Oddziały i punkty nadań dostępne są poniżej:
DPD – lista oddziałów i punktów nadań >>>
InPost – lista oddziałów i punktów nadań >>>
Również możesz zgłosić ten problem do nas, ponowimy odbiór.

Każdorazowy powyższy incydent wiąże się z uiszczeniem dodatkowej opłaty karnej zgodnej z regulaminem „pusty podjazd” w wysokości 12 zł brutto.

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x