1. Czym jest Pegaz Kurier?
2. Kto może skorzystać z usług portalu Pegaz Kurier?
3. Co zyskuję korzystając z portalu?
4. Jak złożyć pierwsze zlecenie i wysłać paczkę przez Pegaz Kurier?
5. Jak odbywa się obsługa zleceń?
6. List, paczka czy paleta? Jakie są różnice między nimi?
7. Jak spakować paczkę standardową?
8. Jak mogę skontaktować się z Pegaz Kurier?
9. Wysyłam paczki regularnie, czy mogę liczyć na lepszą ofertę ?
10. Jakie obowiązują zasady dla Cennika Biznes?
1. Czy muszę zaakceptować regulamin Pegaz Kurier, aby korzystać z usług?
2. Nie zgadzam się z jednym z punktów regulaminu Pegaz Kurier. Czy nadal mogę korzystać z waszych usług?
3. Czy muszę podpisywać umowę, aby korzystać z usług Pegaz Kurier?
4. Czy muszę się zarejestrować by złożyć zamówienie?
5. Jak mam zarejestrować konto klienta indywidualnego?
6. Jak mam zarejestrować konto klienta biznesowego?
7. Jak się zalogować do panelu klienta Pegaz Kurier?
8. Zapomniałem hasła do logowania, co zrobić?
9. Do czego służy książka adresowa na moim koncie na Pegaz Kurier?
10. Dodawanie/edytowanie/usuwanie adresów w książce adresowej
11. Domyślny adres odbioru przesyłek, jak mam ustawić?
12. Do czego służą szablony przesyłek na moim koncie na Pegaz Kurier?
13. Dodawanie/edytowanie/usuwanie szablonów przesyłek
14. Jak mam zmienić moje dane w klienta Pegaz Kurier?
1. Czy przesyłka musi być zapakowana?
2. Czy kurier zapakuje mi paczkę?
3. Jakie towary są wyłączone z przewozu?
4. Jakie towary są zabronione do przewozu?
5. Jak prawidłowo zapakować przesyłkę?
6. Jakie są maksymalne wymiary i waga paczki?
7. Waga gabarytowa - czym jest i jak liczyć?
8. Czy mogę wysłać nietypowa i dużą paczkę?
9. Co to jest przesyłka niestandardowa?
10. Co to jest paczka sortowalna lub nie sortowalna?
11. Czy mogę wysyłać szklane przedmioty?
12. Jak wysłać opony?
13. Jak wysłać części samochodowe?
14. Czy można przewozić artykuły spożywcze i alkoholowe ?
15. Wysyłka towaru wyłączonego z przewozu. Jakie będą konsekwencje?
16. Wysyłka towaru zabronionego w przewozie. Jakie będą konsekwencje?
1. Czy osoba prywatna, może nadać przesyłkę?
2. Jak zamówić kuriera?
3. Jak zamówić kuriera, aby przyjechał tego samego dnia?
4. Jak zamówić kuriera, aby przyjechał następnego dnia roboczego?
5. Czym jest opcja „nie wzywaj kuriera”
6. Czy przesyłka jest ubezpieczona?
7. Jakie są dostępne rodzaje dostawy w transporcie krajowym?
8. Czy przesyłki paczkowe są realizowane od drzwi do drzwi?
9. Jak wysłać przesyłkę za pobraniem?
10. Jak wysłać przesyłkę na koszt odbiorcy?
11. Chcę zamówić kuriera telefonicznie lub email
12. Chcę złożyć zamówienie, ale nie jestem nadawcą ani odbiorcą.
13. Chce nadać paczkę której będę odbiorcą czy jest to możliwe?
14. Jak wysłać więcej niż jedną paczkę do jednego odbiorcy?
15. Jak ponownie zamówić kuriera / ponowić zlecenie?
16. Czy jest możliwa wysyłka paczek adresowanych na skrytki pocztowe Poczty Polskiej?17. Dlaczego przy składaniu zlecenia muszę podawać w kalkulatorze kody pocztowe?
18. Co wchodzi w skład ceny za przesyłkę?
19. Czy cena jaką widzę na stronie jest końcowa? Czy trzeba doliczyć jakieś dopłaty?
20. Czy muszę coś drukować?
21. Czy kurier przyjedzie z listem przewozowym?
22. Czy można nadać paczkę bez konieczności drukowania listu przewozowego?
23. Skąd mam wydrukować dokumenty?
24. Nie otrzymałem dokumentów przewozowych po opłaceniu zamówienia
25. Moje zamówienie jest w trakcie przetwarzania, a zwykle otrzymuje etykiety bezzwłocznie po opłaceniu, co należy zrobić ?
26. Nie otrzymałem potwierdzenia zamówienia na e-mail. Czy moje zamówienie zostało przyjęte?
27. Popełniłem błąd w zamówieniu, jak mogę go poprawić?
28. Jak długo ważna jest etykieta?
29. Czy mogę zrezygnować z zamówienia?
30. Jak anulować przesyłkę?
31. Jak anulować niewykorzystany list przewozowy?
1. Jak mogę opłacić zamówienie?
2. Jakie są metody płatności?
3. Jakie są dane do bezpośredniego przelewu bankowego?
4. Jak mogę zasilić moje konto Prepaid
5. Czy jednorazowo mogę zapłacić za więcej niż jedno zlecenie?
6. Jak przesłać potwierdzenie przelewu do Pegaz Kurier?
7. Zapłaciłem szybkim przelewem jednak nie otrzymałem listu przewozowego?
8. Opłaciłem zamówienie, ale wystąpił problem z płatnością, co dalej?
9. Jak wypłacić niewykorzystane pieniądze z konta Pegaz Kurier?
1. Czy jest możliwość odroczenia terminu płatności (np. dla firm)?
2. Dlaczego na moim koncie jest “minus”?
1. Czy kurier zadzwoni do mnie przed przyjazdem?
2. Jaki jest numer telefonu do kuriera, który powinien odebrać moją przesyłkę?
3. Czy muszę zapłacić kurierowi za przesyłkę jak przyjedzie po jej odbiór?
4. O której godzinie kurier odbierze przesyłkę?
5. Chcę zmienić godziny odbioru przesyłki, jak mam to zrobić?
6. Czy można zamówić kuriera na konkretną godzinę po odbiór paczki?
7. Czy przesyłka jest odbierana z każdego miejsca?
8. Czy odbiór paczki możliwy jest z innego adresu niż podany przy rejestracji?
9. Czy otrzymam od kuriera dokument potwierdzający nadanie paczki?
10. Co to jest protokół odbioru?
11. Jak wygenerować protokół odbioru?
12. Kurier nie przyjechał po przesyłkę, co zrobić?
13. Czy kurier może odmówić przewozu paczki?
14. Czy kurier może zażądać otwarcia paczki przed przyjęciem do jej transportu?
15. Czy mogę doręczyć przesyłkę osobiście do oddziału lub punktu PickUp?
16. Gdzie mogę nadać paczkę jak nie zamówiłem kuriera po odbiór paczki?
17. Kurier przyjechał po odbiór przesyłki jednak nie była gotowa z mojej winy, co zrobić w takim przypadku?
1. Jak mogę śledzić moją przesyłkę?
2. Dlaczego lokalizacja przesyłki nie zmienia się?
3. Co zrobić, gdy nakleiłem tę samą etykietę na dwie paczki?
4. Chcę przeadresować przesyłkę lub zmienić dane po nadaniu?
5. Czy mogę zmienić kwotę pobrania po nadaniu?
6. Jak anulować zamówienie po nadaniu?
7. Co zrobić w przypadku podejrzeń o zagubienie przesyłki w transporcie?
8. Moja przesyłka zaginęła, co teraz?
1. Ile czasu trwa dostarczenie paczki kurierem od momentu nadania?
2. Ile czasu trwa dostarczenie paczki paczkomatowej od momentu nadania?
3. Czy doręczenie przesyłki do osoby prywatnej jest dodatkowo płatne?
4. Czy kurier będzie dzwonił przed doręczeniem przesyłki?
5. Czy jest możliwość skontaktowania się z kurierem w dniu odbioru paczki?
6. O której godzinie kurier dostarczy przesyłkę do Odbiorcy?
7. Kurier nie przyjechał z przesyłką?
8. Nie będzie mnie w domu, co mam zrobić?
9. Nie było mnie w domu podczas próby doręczenia przesyłki, co teraz?
10. Czy zawartość przesyłki można sprawdzić w obecności kuriera?
11. Czy zawartość przesyłki za pobraniem można sprawdzić przed uiszczeniem opłaty?
12. Czy kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę na czwarte piętro?
13. Zamówiłem kilka przesyłek, a doręczono mi tylko część z nich, dlaczego?
14. Moja przesyłka została uszkodzona, co teraz?
15. Czy jest możliwość odbioru osobistego przesyłki w oddziale firmy kurierskiej ?
16. Gdzie wraca nieodebrana przesyłka Inpost?
17. Gdzie wraca nieodebrana przesyłka DPD?
1. Do jakich krajów można wysłać paczkę?
2. Jakie wymiary powinna mieć przesyłka międzynarodowa?
3. Jaki jest termin realizacji odbioru zleceń międzynarodowych?
4. Jaki jest termin doręczenia przesyłek międzynarodowych?
5. Czy możliwe jest wysłanie przesyłki międzynarodowej za pobraniem?
6. Czy można złożyć zamówienie na dostarczenie paczki z zagranicy do Polski?
7. Jakie dokumenty są wymagane gdy chce nadać przesyłkę do innego kraju?
8. Jakie opłaty dodatkowe są dla przesyłek wysyłanych poza Unię?
9. Jakie dokumenty są potrzebne do pełnej odprawy celnej przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską przez osobę prywatną?
10. Jakie dokumenty są potrzebne do pełnej odprawy celnej przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską przez firmy?
11. Czy pomagacie Państwo w wypełnieniu dokumentów do odprawy celnej?
12. Informacje dotyczące przesyłek wysyłanych za pośrednictwem DPD do Norwegii.
1. Jak prawidłowo spakować paletę Euro do wysyłki?
2. Co zrobić gdy ładunek nie mieści się na palecie euro?
3. Czy możliwe jest wysłanie palety międzynarodowej z Polski?
4. Czy możliwe jest wysłanie palety międzynarodowej z zagranicy do Polski?
1. Co to jest usługa pobrania?
2. Ile kosztuje usługa pobrania?
3. Jaka jest maksymalna wartość pobrania za przesyłkę
4. W jaki sposób zwracane jest pobranie?
5. Kiedy otrzymam pieniądze z pobrania?
6. Na jakie konto bankowe jest zwracane pobranie?
7. Dlaczego na liście przewozowym nie widnieje nr. rachunku do zwrotu pobrania?
1. Została mi naliczona dopłata do paczki, dlaczego?
2. Czy zmiana wagi lub wymiarów może spowodować zwiększenie ceny ?
3. Jak rozliczana jest opłata za zwrot przesyłki niedoręczonej?
4. Jak rozliczana jest opłata za magazynowanie przesyłki?
1. Kurier nie przyjechał po przesyłkę do nadawcy, co teraz?
2. Kurier nie dostarczył przesyłki do adresata, co teraz?
3. Co zrobić w przypadku podejrzeń o zagubienie przesyłki w transporcie?
4. Moja przesyłka zaginęła, co teraz?
5. Zamówiłem kilka przesyłek, a doręczono mi tylko część z nich, dlaczego?
6. Moja przesyłka została uszkodzona przez Przewoźnika, co teraz?
7. Jak uzyskać protokół szkody do uszkodzonej przesyłki?
8. Jak prawidłowo spisać protokół szkody do uszkodzonej przesyłki?
9. Co zrobić w przypadku, gdy przy doręczeniu nie zostanie spisany protokół szkody?
10. Jak mogę reklamować usługę?
1. Jak zalogować się do swojego konta Allegro na Pegaz Kurier?
2. Jak importować zamówienia z Allegro do Pegaz Kurier?
3. Czy dane klienta do wysyłki z Allegro.pl są przenoszone do formularza zamówienia?
4. Czy kwota pobrania dla przesyłek pobraniowych jest importowana z Allegro do formularza zamówienia?
5. Czy serwis Pegaz Kurier przechowuje moje dane do logowania do portalu Allegro?
6. Jak mogę zintegrować swój sklep internetowy z systemem Pegaz Kurier?
7. Co to jest klucz API? Jak go uzyskać?
1. Kiedy otrzymam fakturę VAT za usługi?
2. Co ile następuje fakturowanie?
3. W jaki sposób otrzymam fakturę za zrealizowane usługi?
4. Czy mogę otrzymać fakturę pocztą?
5. Gdzie mogę znaleźć informację czego dotyczą faktury i korekty?
6. Jak pobrać fakturę i specyfikację do faktury?
7. Za co jest faktura, skoro płacę za paczki z góry?
8. Na fakturze są błędy, komu mam to zgłosić?
9. Jak edytować dane do faktury?
1. Jak działają przesyłki kurierskie Dpd z podziałem na etapy
2. Rodzaje usług
3. Maksymalne wymiary i waga paczki
4. Waga gabarytowa
5. Przesyłki niestandardowe
6. Czego nie możesz przesyłać?
7. Poradnik pakowania przesyłek
8. Pakowanie opon
9. Pakowanie części samochodowych
10. Postępowanie przy doręczeniu uszkodzonej przesyłki
11. Dokumenty do odprawy celnej
12. Kontakt do Dpd
1. Jak działają przesyłki kurierskie Inpost z podziałem na etapy
2. Rodzaje usług
3. Maksymalne wymiary i waga paczki
4. Waga gabarytowa
5. Przesyłki niestandardowe
6. Czego nie możesz przesyłać?
7. Poradnik pakowania przesyłek
8. Postępowanie przy doręczeniu uszkodzonej przesyłki
9. Kontakt do Inpost
1. Jak działają przesyłki paczkomatowe Inpost z podziałem na etapy
2. Maksymalne wymiary i waga paczki
3. Rodzaje gabarytów
4. Lista dostępnych paczkomatów
5. Dlaczego mojego paczkomatu nie ma na liście?
6. Kontakt do Inpost
1. Informacje dotyczące RODO
2. Procedura reklamacyjna - DPD
3. Procedura reklamacyjna - Inpost
4. Szczegółowe Warunki i Regulamin Świadczenia Usług - DPD
5. Szczegółowe Warunki i Regulamin Świadczenia Usług - Inpost
6. Przydatne linki