FAQ - panel klienta

1. Czy muszę zaakceptować regulamin Pegaz Kurier, aby korzystać z usług?

Tak, warunkiem korzystania z serwisu Pegaz Kurier jest konieczność akceptacji regulaminu, a także DPD Sp. z o.o. oraz InPost sp. z o.o., ponieważ są w nim zawarte istotne informacje dotyczące realizacji usług oraz zasady funkcjonowania firm kurierskich. Bez akceptacji regulaminu nie ma możliwości złożenia zlecenia przez serwis Pegaz Kurier. Akceptacja warunków regulaminu następuje podczas składania zlecenia bez rejestracji konta klienta oraz podczas rejestracji konta klienta w serwisie Pegaz Kurier. Jeśli masz wątpliwości do zawartych zapisów regulaminu, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania.

2. Nie zgadzam się z jednym z punktów regulaminu Pegaz Kurier. Czy nadal mogę korzystać z waszych usług?

Niestety nie, akceptacja regulaminu w jego pełnym brzmieniu wraz z regulaminami DPD Sp. z o.o. oraz InPost sp. z o.o. jest warunkiem korzystania z serwisu Pegaz Kurier. Jeśli masz wątpliwości do zawartych zapisów regulaminu, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania.

3. Czy muszę podpisywać umowę, aby korzystać z usług Pegaz Kurier?

Z nami nie podpisuje się umowy, wystarczy rejestracja konta klienta lub złożenie zlecenia bez konieczności rejestracji. Pegaz Kurier nie wymaga deklaracji ilości wysyłanych przesyłek. Serwis Pegaz Kurier obsługuje zarówno klientów indywidualnych jak również biznesowych.
Posiadając status Brokera Kurierskiego możemy naszym Klientom oferować Usługi niedostępne przy bezpośredniej umowie z przewoźnikiem.

4. Czy muszę się zarejestrować by złożyć zamówienie?

Nie, serwis Pegaz Kurier umożliwia składanie zleceń bez konieczności zakładania konta klienta. W celu złożenia zlecenia przejdź bezpośrednio do zakładki "Zamów kuriera" i postępuj zgodnie z krokami składania zlecenia. Jednak należy pamiętać że posiadanie konta klienta ma wile zalet tj. narzędzia do zarządzania wysyłką, dostęp do historii zleceń,

5. Jak mam zarejestrować konto klienta indywidualnego?

Jeśli chcesz zarejestrować konto klienta w celu zlecenia wysyłki za pośrednictwem Pegaz Kurier przejdź bezpośrednio do zakładki "Załóż konto"
Pierwszy proces rejestracji konta będzie się opierał na uzupełnieniu podstawowych danych tj. adres e-mail oraz hasło. Pozostałe pozycję zawierające zgody oraz obowiązek informacji spoczywający na serwisie Pegaz Kurier są obowiązkowe w celu rejestracji konta klienta.
W momencie kliknięcia "Załóż konto" system wygeneruje automatyczną wiadomość e-mail potwierdzającą rejestrację konta przesłaną na adres z formularza.

Kolejny etap rejestracji konta składa się z uzupełnienia danych adresowych i rozliczeniowych.
W poniżej przedstawionym formularzu mamy możliwość rejestracji danych klienta indywidualnego jak również firm. Dodatkowo dla firm jest opcja wyboru w jaki momencie chcemy otrzymywać fakturę vat za zrealizowane zlecenie tj. faktura każdorazowo po zleceniu usługi lub jedna zbiorcza faktura na koniec okresu rozliczeniowego (miesiąca).

Od momentu zapisania danych mamy już możliwość korzystania z serwisu Pegaz Kurier.

6. Jak mam zarejestrować konto klienta biznesowego?

Wysyłasz regularnie? Potrzebujesz rozwiązań logistycznych idealnych dla Twoich potrzeb?
Pegaz Kurier jest stworzony dla Ciebie.
Jeśli chcesz zarejestrować konto klienta biznesowego w celu zlecania wysyłki za pośrednictwem Pegaz Kurier przejdź bezpośrednio do zakładki "Współpraca"
Wypełnij formularz zgłoszeniowy dla współpracy biznesowej lub współpracy dla firm z branży ecommerce. Zespół Pegaz Kurier skontaktuje się Tobą w celu przygotowania idealnego rozwiązania dla Twoich potrzeb.

7. Jak się zalogować do panelu klienta Pegaz Kurier?

Jeśli chcesz zalogować się na konto klienta w celu zlecenia wysyłki za pośrednictwem Pegaz Kurier przejdź bezpośrednio do zakładki "Logowanie"
Uzupełnij swój adres e-mail oraz hasło, w momencie kliknięcia "Zaloguj" system automatycznie przeniesie ciebie do Twojego panelu klienta.

8. Zapomniałem hasła do logowania, co zrobić?

Należy skorzystać z opcji przypomnienia hasła, przechodząc do zakładki logowanie. Na stronie Logowania do serwisu pod danymi do logowania znajduje się link „Zapomniałeś hasła?”.

Klikając odnośnik zostaniemy poproszeni o podanie adresu e-mail, dla którego zarejestrowano konto klienta. Wysyłając formularz odzyskania hasła system wygeneruje nowe hasło dostępu przesyłając je na wskazany adres e-mail.

9. Do czego służy książka adresowa na moim koncie na Pegaz Kurier?

Książka adresowa to kolejne narzędzie w systemie Pegaz Kurier mające ułatwić obsługę zleceń. Można w niej zachować nieskończoną ilość wpisów zachowując swoich stałych klientów, kontrahentów czy osoby do których często nadajemy przesyłki. Funkcja systemu jest szczególnie przydatna tym sprzedającym, którzy prowadzą regularną wysyłkę z powtarzającymi się klientami.
Zapisane dane adresowe są dostępne podczas składania zlecenia w formularzu pod linkiem „Wstaw z książki adresowej”. Korzystać z książki adresowej mogą jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu Pegaz Kurier.

10. Dodawanie/edytowanie/usuwanie adresów w książce adresowej

Dodawać adresy na które stale wysyłamy przesyłki możemy zrobić na dwa sposoby:
Pierwszy sposób to dodanie danych teleadresowych podczas składania pierwszego zlecenia dla danego odbiorcy. Robimy to akceptując pole wyboru "Dodaj do książki adresowej" podczas wypełniania formularza zlecenia. Adres i wszystkie dane zawarte w formularzu zostaną automatycznie zapisane w Twojej książce adresowej po zaakceptowaniu zlecenia.

Drugim sposobem dodania danych teleadresowych jest bezpośrednia edycja naszej książki adresowej w panelu klienta, dostępna ona jest w menu kontekstowym panelu klienta pod linkiem "Książka adresowa"

W zakładce "Książka" adresowa naszego panelu klienta możemy sprawdzić, edytować, dodawać oraz usuwać dane teleadresowe naszych klientów, klikając bezpośrednio na dany link z ww. funkcji.



Korzystać z książki adresowej mogą jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu Pegaz Kurier.

11. Domyślny adres odbioru przesyłek, jak mam ustawić?

Domyślnym adresem odbioru przesyłek jest adres podany podczas rejestracji konta klienta w serwisie Pegaz Kurier. W przypadku kiedy to chcesz ustawić kilka miejsc z których wysyłasz regularnie przesyłki, możesz w tym celu wykorzystać narzędzie jakim jest Książka nadawcza. Bezpośrednio podczas składania zlecenia w polu Nadawca możesz podstawić dowolne dane zapisane w książce nadawczej.

W przypadku kiedy chcesz zmienić swoje dane do odbioru przesyłek, należy przejść do panelu klienta i wybrać odnośnik "Moje dane". Bezpośrednio w swoim panelu klienta możesz dowolnie edytować wszelkie dane związane z Twoim kontem klienta.

12. Do czego służą szablony przesyłek na moim koncie na Pegaz Kurier?

Szablony przesyłek to kolejne narzędzie w systemie Pegaz Kurier mające ułatwić obsługę zleceń.
Funkcja dostępna jest w menu kontekstowym panelu klienta pod odnośnikiem „Szablony”, dając nam możliwość określenia parametrów przesyłek. Dzięki temu z góry możemy zdefiniować rodzaj przesyłki, jej wagę, wymiary, a także przypisać usługi dodatkowe.
Tak przygotowany szablon przesyłki można następnie wybrać w formularzu zlecenia przy nadawaniu paczki pod odnośnikiem "Szablon zamówień" bez konieczności ręcznego podawania wszystkich wymienionych wyżej parametrów.
Korzystać z szablonów przesyłek mogą jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu Pegaz Kurier.

13. Dodawanie/edytowanie/usuwanie szablonów przesyłek

Szablony przesyłek są dostępne w zakładce "Szablony" w menu kontekstowym panelu klienta.

Bezpośrednio w zakładce możemy dodawać szablony przesyłek nadając im unikalne nazwy, przy równoczesnym wyborze szablonu domyślnego.
W szablonie określany rodzaj przesyłki, wymiary, wagę, ilość paczek w przesyłce, kuriera z którym chcemy zrealizować zlecenie, usługi dodatkowe. Dodatkowym atutem Szablonów przesyłek jest możliwość ustawienia stałego adresu nadania lub odbiorcy.
Tak przygotowany szablon przesyłki można następnie wybrać w formularzu zlecenia przy nadawaniu paczki pod odnośnikiem "Szablon zamówień" bez konieczności ręcznego podawania wszystkich wymienionych wyżej parametrów.
Edycja lub usuwanie istniejących zapisanych szablonów odbywa się poprzez kliknięcie odnośnika przypisanego do danego szablonu z listy.
Korzystać z szablonów przesyłek mogą jedynie zarejestrowani użytkownicy serwisu Pegaz Kurier.

14. Jak mam zmienić moje dane w klienta Pegaz Kurier?

Edycja danych zapisanych w panelu klienta serwisu Pegaz Kurier, dostępna jest w zakładce "Twoje dane" w menu kontekstowym panelu klienta.


Zmienić bezpośrednio z poziomu naszego konta klienta możemy:
- zmiana hasła,
- zmiana rachunku bankowego na które zwracane są środki COD,
- adres nadań,
- dane rozliczeniowe do faktury,
- częstotliwość wystawiania faktur,

Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x